Online kupovina – za i protiv (kupi online)

Ljudi na našim prostorima jako često idu iz krajnosti u krajnost kada pričamo o online kupovini. Konkretno mislimo na to da ili skoro sve kupuju online ili baš ništa ne uzimaju online. Razlozi za to su nama barem vrlo nejasni. Krenimo od toga!
Naime, ljudi koji se jako često opredeljuju za online kupovinu su vrlo verovatno mlađi ili jednostavno ljudi koji se razumeju barem malo u ceo kompjuterski i internet svet i imaju iskustava sa online plaćanjem, što je upravo i kočnica kod ove druge grupe ljudi. Strah od „prevare“ u online plaćanju platnom karticom, e-bankingom ili već nekim drugim načinom. Ljudi koji (sve) kupuju online će krenuti sa manjim kupovinama recimo, najčešće, garderobe, steći će iskustvo i poverenje u online kupovinu i time će malo po malo doći do kupovine nekih najpotrebnijih i najobičnijih namirnica u smislu: hrane, pića, toalet papira, pomenute garderobe, bele tehnike, kućne hemije ili hemije uopšte, žene će vrlo često posegnuti za online kupovinom šminke, parfema, raznih aksesoara preko raznoraznih sajtova, itd...
Opet, sa druge strane, tu su ljudi koji izbegavaju da nešto kupe online! Bukvalno tom rečju – izbegavaju! Nekima je to potpuno normalno, drugi pak ne razumeju ovu pojavu. „Zar nije logično da sve od kuće naručiš, sačekaš par sati ili par dana i da ti pošiljka stigne na adresu bez po muke?!“; „Gde je nestao taj entuzijazam odlaska u šoping?“; „Šta ako me neko prevari i pošalje mi lošu veličinu ili mi ukrade novac ili mi pošalje pokvarenu stvar?!“ samo su neka od najčešćih pitanja preplašenih kupaca online kupovine.
Idemo na konkretne primere i odgovore na postavljana pitanja vezana za, odnosno protiv online kupovine:


ZA:


-pre svega, u slučaju nemogućnosti odlaska u pravu kupovinu, kupac će se odlučiti za kupovinu online zbog jednostavnosti
-sledeći razlog je svakako ono najpoznatije: klikom kupiš, klikom platiš i eto ga ispred vrata!
-vrlo često je online izbor stvari mnogo veći i opširniji nego u prodavnici u gradu, verujte, više puta provereno! Odgovor na ovo je upravo to što i same kompanije kada izbace neki proizvod u prodaju mnogo je lakše postavljanje istog na sajt nego slanje odmah istog u radnju, prvo zbog ponude, zatim tražnje. Narodski rečeno: zanima ih kako će proći.
-online kupovina će Vam takođe jako često ponuditi mnogo češće i mnogo veće popuste na proizvode nego „prava“ prodavnica
-nema brige oko plaćanja u kešu! Ne morate da rastinjavate ili ukrupnjujete ili čak podižete novac ukoliko neka prodavnica ne prima kartice! Online plaćanjem je ta opcija daleko prevaziđena.


PROTIV:


-svakako da uvek, uslovno rečeno, brinete o izgledu, odnosno kvalitetu, nekada i kvantitetu (u zavisnosti od poručene količine) proizvoda jer u nekim slučajevima ne znate pouzdanost pošiljaoca
-vrlo često je problem i plaćanje pouzećem iz razloga kao što su odsustvo kupca, teško usklađivanje dežurnog kurira i kupca, itd...
-ukoliko poručujete garderobu za sebe ili drugoga, izvesna je veličina. Često je poznata situacija da je nekome nešto bilo malo ili veliko jer određeni sajt ne vrši dobar izbor veličina.
Kao što možete primetiti, mnogo je više razloga koji su za nego protiv. Čak i ovi koji su protiv nisu toliko dovoljno opravdani kao ovi koji su za! Zar ne ? Ono što je osnovno i što je namera svih koji se bace kupovinom online je to da potencijalni kupci prevazđu strah od svega gore navedenog, dopuste sebi i daju malo poverenja online prodavcima jer je izbor veći, cena verovatno niža, dostava jednostavnija, plaćanje najjednostavnije moguće!
U današnje vreme kada nam je sve toliko dostupno, i vreme kada je život znatno brži nego ranijih godina potpuno je logično da će zauzeti ljudi i ljudi koji su napolju skoro stalno biti željniji vremena provedenog kod kuće i upravo sa te tačke gledišta će oni više posegnuti za kupovinom stvari online. Ljudi moraju shvatiti da kupiti nešto online ne znači nužno prevara ili loš kvalitet ili nešto treće. Bar 70% ljudi se vrlo često bavi kupovinom online bilo kojim rangom stvari, da li kozmetike ili bele tehnike, ali takođe tu su i tih 30% koji će uvek reći ne. Izbegnite to staromodno razmišljanje i poverujte internetu. Internet je izvor informacija i prodavnica broj jedan! Što pre to shvatite, to će Vam lakše biti da se priključite svemu što Vam on nudi pre svega besplatno, a zatim i samom kupovinom. Dopustite sebi i drugima i olakšajte sebi život što više možete. Svakako da Vam niko ne osporava izlazak iz kuće ili socijalnost. To Vam je uvek na raspolaganju, baš kao i kupiti nešto online!